Tacokväll, Folkrace och Loppisrunda

Ja, så kan jag sammanfatta min helg!
I fredags var Panna och jag bjudna ner till Kärleken och "grabbsen" för att få vara med på deras tacoskväll med massor av tacos och tillbehör! Mums va gott de va! (jag som igentligen inte är så förtjust i tacos)Jag fick köttfärs utan krydda eftersom jag inte tål tackokrydda! Lite tråkigt men det får gå! Sen satt vi o pratde och hade det trevligt.... Eric och Emil skulle iväg och besiktiga sina bilar till lördagen, men vi andra satt kvar. Cyklade hemmåt vid midnatt och Kärkelen följde med hem till mig! Mysigt!


Det var en superfin solnedgång i fredags kväll! Pannan passade på att fota.

Lördag var det folkrace hela dagen. Kärleken och Pannan åkte ut redan vid 8 tiden på morgonen, för dom skulle vara funktionärer, kan verkligen inte se Pannan som funktionär...ni som känner henne, kan ni se henne hjälpa till att "välta" tillbaka omkulvältna bilar?? Nä, trodde inte det! ha ha... men hon behövde inte göra detta, hon fotade mest hela tiden och hade hand om kofoten, om den skulle behövas!
Själv stod jag och tittade och fick sällskap av Max efter en stund. Hade det jättetrevligt och skönt i det underbara vädret! Sol hela dagen! Lovley!


Eric och Emil i starten. Kan bara säga att man känner hur "hornen" växer ut i pannan när man är och tittar! ha ha ... har verkligen lust att testa detta!

Söndagen, Åhh så härligt!Vaknade utan väckarklocka, dvs kl 9.30! Vi låg kvar en stund och mornade oss innan jag gick upp o fixade frukost, nybakade scones... mumms!! Satt och funderade vad vi skulle hitta på idag? Det blev inte alls vad vi sa. Lilla lillasyster ringde och undrade om vi var lite fikasugna, det är vi alltid! Så Pannan och jag åkte ut till Ör och träffade lillasyster. Vi bestämde dock att vi skulle åka på en lite loppisrunda innan vi fikade, så vi åkte till Östregård. Gjrde några fynd där, en tallrik och ett silverfat på fot. Perfekt att ha som ljusfat. Vidare till nästa ställe där Pannan fyndade en ram, ÄNTLIGEN! Hon har letat hela sommaren! Och till sist hamnade vi på ett ställe där det inte stod priser på grejerna utam man fick typ "förhandla" där hittade Pannan ytterligare en ram och ett par jätte söta gamla glasögon!
Sen var det änligen dax för fika, på Lantkaffet i Ör.


Jag och Lillasyster och naturligtvis varsin kopp te!!!


En god kppp te!

Hann även in en sväng till Klockaregården. En underbar blomsteraffär med en massa "onödiga" prylar! Narurligtvis så handlade jag lite där."Behövde" ju en ny blomma till matsalsbordet och så hittade jag ett jättefint ljusfat och lite "lull lull"



NU ska vi fixa lite toast till kvällsmat, brie och salami! Sen blir det soffan och "Mannane ubder trappan".

Ha en bra kväll, natti natti!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0