Snön den faller....

Idag är det tisdag och andra jobb dagen denna vecka! men går den lika snabbt som förra så är det säkert fredag i morgon?? eller? Har haft fullt upp så bloggen har fått vänta.....
Idag har vi fått en massa snö!! Supermysigt! Äntligen kanske julkänslorna kan infinna sig? Har funderingar på att "jula" till det lite hemma idag. Det här med gran har vi ännu inte löst! ha ha....så vi får se vad det blir? Nått blir det iallafall!


Nu har det snöat ännu mer än när bilden togs i em!

Ilördags så var Pannan och jag istan, åkte in efter att ha tagit det lungt och ätit en lååång frukost. Var nere på bageriet för att köpa frallor, även om klockan inte var så mycket så var det utplockat bland frallorna!! Köpte även lite frallor till Kärleken och åkte ner med dem! Tyckte att dom va värda det!
Väl inne i stan så var det bara att börja shoppa julklappar.....vi var ju inte direkt ensam om detta! men det gick bra, visste ju på ett ungefär vad jag skulle ha! Hittade även en ny jacka till Pannan, och naturligtvis så köpte jag den! Hon vet precis hur hon ska lägga fram det för att få det hon vill!! Jag är väl medveten om detta......*suck*
Vi tog även en sedvanlig fika på Millas, Pannan med sin varma mjölk (ja, vanlig varm mjölk utan någon choklad eller annat i??!!) och en hallonpaj medn jag tog en pannini och en kaffelatte...sen hade vi fått lite mer energi för att ge oss ut i trängslen igen!
På kvällen var det dax för julfest......mycket trevlig! God mat och mycket dans! det gillar jag! Var hemma vid 02 tiden. Hade ganska ont i mina fötter efter att ha haft mina nya röda skor på mig hela kvällen.....men vill man vara fin, så....

Mina nya älsklings skor!!

Sönadgs morgonen tillbringade Pannan och jag framför tv´n och Lucia, hade ställt klockan på strax inna 07, och undrade när klockan ringde??? det blev ju inte många timmars sömn. Men att titta på luciamorgon är lite av en tradition hos oss, med en kopp te, lussebullar och pepparkakor!
På kvällen var vi hos "stora" lillasyster Johanna som fyller år idag, tisdag. Grattis Grattis! och fikade. När vi kom hem var det en film på tv, "Skicka vidare" den var så bra o fin....tårarna rann längst kinderna mot slutet! snyft snyft!

Förutom att jag ska försöka att jula till det så kommer Kärleken och Emil ikväll och vi ska äta lite gott! Tror att det blir pasta med skaldjurssås?? Kan nog va sugen på det idag?

Ha en underbar kväll!!
och ta det fölrsiktigt om ni ska ut o köra!!! Var rädd om dej!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0