Höstfärger

Bara en dag kvar att jobba sen är det helg igen! Förra veckan när jag var i väg i Turkiet så diskuterade vi det här med tiden... Den gick nämligen mycket saktare där än här hemma??! Vi hann med en massa + att vi tog det lungt och låg på stranden och solade och bara var! När man legat en tid eller hade gjort något och funderade på vad klockan kunde vara och gissade på ett ungefär.....så var det oftast ett par tre timmar fel! Klockan var inte alls så mycket som man trodde att den skulle vara! Konstigt! Och här hemma känns det som om tiden bara rusar fram och man hinner inte med hälften mot vad man hade tänkt sig!?

Igår var jag på en föreläsning " I trygghetsnarkomanernas land" det var faktiskt riktigt bra. Först var jag inte alls sugen på att gå men det ändrades snabbt när föreläsaren, David Eberhard, började prata om "vårt trygga Sverige"? som igentligen inte alls är så tryggt....Men har man bara cykelhjälm på sig när man cyklar så klarar man sig?? Många kloka ord och många skratt av igen känlighet blev det! :) har ni eller får ni möjlighet att gå på denna, så gör det!
På kvällen hade jag mina "gamla" jobbar kompisar hemma på en liten höstträff! Alltid lika kul att träffas och skvallra lite. Jag bjöd på en Mustig höstsoppa, hade aldrig gjort denna tidagre utan dom fick bli "smakråd" och den blev "godkänd" så den soppan gör jag fler gånger.

Ikväll har jag mitt spiningpass, har ju inte haft det på flera veckor nu, men jag ser framemot det o känner mig "pepp på"! Hoppas på att jag hinner städa av lite innan jag ger mig iväg, känns som om jag ligger lite efter med den biten? Alltid skönt att få det gjort innan helgen.



Förövrigt är det fint men blåsigt höstväder ute, just nu lyser solen och det ser härligt ut! man blir så glad av solens strålar och alla fina färger på hösten......jag blir det i alla fall!



Ha det gott och var rädd om dej!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0