Eklundgren bloggar

Hejhopp, nu är det lillfian, AnnaPanna, eklundgren (och allt vad jag kallas) som bloggar. Nu är mamma nere i Turklandet. Så eftersom mamma nästan är lite bloggberoende ville hon att hennes döttrar skulle gästblogga lite. Mitt största problem är vad jag ska skriva om. Jag hoppas iallafall att alla vet vem jag är annars kan ni läsa mer om mig här. Vi kanske ska köra lite allt möjligt. Vi börjar med att berätta lite sanningar om mamma själv.


1. Mamma är väldigt morgon trött och ligger länge kvar i sängen. Det är därför det är så farligt att sova i samma säng som henne eftersom man ofta försover sig då.
2. Mamma är en träningsnarkoman, iallafall näst in till eftersom hon får lite halft ångest om hon inte tränar och hon måste gå ut och gå om hon inte åker upp till gymmet för att styrketräna eller spinna.
3. Mamma har för mig en speciell mamma, som jag tycker är den bästa man kan ha. Det beror på att hon liksom är mammig fat inte på ett mammig sätt, utan, vilka mammor går ut och festar när man är i 40års åldern och har tre barn som är mellan 15 och 20år? Inte många. Har fått höra att mamma och jag är som en Hollywood familj, att man är jätte bra kompisar med varandra och det kan stämma eftersom vi delar nästan allt med varandra.
4. Medans Mamma är väldigt ordningsam har hon fått 3barn som stöckar ner så fort hon inte ser.
5. Mamma har fått 3helt olika barn fast alla är lika på ett eller annat sätt, som ex, alla kan datorns funktioner och alla är intresserade av bilder.
6. Just det, Mamma är sjukt glömst, det påminner mig om att det är nog där ifrån jag fått mitt extremt dåliga minne.
7. Om mamma blir arg ska man inte vara i närheten. När hon väl blir arg blir som rosenrasande, det där har jag nog också ärvt eftersom jag har svårt att bli sur på nångon.
8. Mamma har något som kallas party ögon vilket menas med att hon har bruna linser på sig då.
9. Mamma är te beroende, det är därför jag inte ska bli beronende av något sånt. Hon har även ett speciellt morgon te även kallat "Katt tet" eftersom det står i en katt bruk.

Ja, det var lite sanningar. Haha, kanske inte var dom bästa men det var liksom inte så lätt att komma på några sanningar heller. Iallafall så fick jag ett sms av henne idag där det stog att dom låg på beachen och hade det trevligt och att dom imorgon skulle åka på en båt tur. Hur mysigt låter det inte. Jag är iallafall mycket mycket avis och inte nog med det så dröjer det ca 3 månader tills hon åker utomlands igen. Hallå, jag då!! Jag vill också åka någon stans!! Typiskt henne att jag inte får hänga med, åh... Men jag får väl åka på en liten äventyrstripp jag med, som ex till gymmet för att sola, så jag iallafall får känna av värmen, det är det ända jag har råd med.

Nu ska jag snart ner till Uffe ("kärleken") eftersom det är där jag bor mestadels denna veckan. Men lite bilder sitter väl aldrig fel.

Party ögonen

"Riktiga" mamma med blå ögon samt att hon har te med sig på något som tar över 1timme att göra/köra


Medans Mamma har det varm och skönt som på denna bilden

Har vi den kallt och höstvädrigt som på denna bilden.

Hennes 3barn

Ni se, helt olika, men ändå lika

Ni får ha det så bra så kanske den andra dottern bloggar(: Mamma har nog aldrig haft ett sånt här långt inlägg, haha

Kommentarer
Postat av: SaraFia

Haha, klockrent inlägg Anna! Jag får ta och göstblogga en dag sen också! Kanske tom videoblogga, mohahaha!

2009-10-04 @ 20:37:10
URL: http://cheaapo.blogg.se/
Postat av: Carina kompis

Härligt att Petra har gästbloggare!

Jag önskar fler sanningar från barnen om mamma Petra...kan vara perfekt att veta inför partyt på lördag. Jag kan inte komma på lördag för det är dags att åka till syrran och klappa hennes gravida mage. Sen vill Oskar och Yazmina gå på fredagsfinalen av Idol.

Men jag hoppas och vet att ni kommer att ha Partylife med Partypinglan Pe.

2009-10-05 @ 10:08:30
Postat av: Kicki

ha ha...asg... oj så många sanningar.

Tog en stunda att läsa.

Synd att att du inte kommer på PARTY på lördag Carina, hade varit kul!

Vi kommer att ha kul, lovar :-)

2009-10-05 @ 14:12:24
URL: http://playadelgranis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0