Mina semester böcker!

När man är ledig eller har semester så tycker jag det är så härligt att ha en massa böcker att se framemot att få läsa! Så även denna semester hade jag en hel del böcke på hög som väntade på att få läsas!

Jag började med att läsa "100 åringen som gick ut genom fönstre och försvann" av Jonas Jonasson. En super härlig bok, det va länge sedan jag skrattade så mycket när jag läste! Det handlar om Alla Karlsson, som ska fylla 100 och i stort sett bara väntar på att livet ska ta slut...men det gör det inte. Istället ger han sig ut på nya äventyr och får nya vänner på köpet och en resväska, som han igentligen bara skulle passa en liten stund! En härlig bok med en massa dråpligheter men även en resa genom hela 1900-talet, då man får följa Allans liv från det han födds fram tills nu.
Helt klart läsvärd! :)

Den andra boken jag läste var "Den dubbla tystnaden" av Marie Ljungstedt. Detta var den 7:e boken i serien om komisarie Knutas. Boken utspelar sig på Gotland, vilket är kul eftersom man (jag) vet vart dom befinner sig. En lätt läst deckarbok, men oxå spännande. Den handlade om ett granngäng som ger sig till Fårö för att vara med på Bergman veckan, men en av personerna försvinner och när dom kommer till Karlsö så händer der greje även där!
Även dessa böcker om komisraie Knutas tycker jag om! Tillhör sommaren tycket jag :)

Sen var det dax för Mia Skäringers bok "Dyngkåt och hur helig som helst" Den är uppbygd på hennes krönikor som hon skrivit i bla tidningen Mama. Dom handlar mycket om henne själv och om hennes tankar om det här med att vara mamma och hur man väntas att vara men i inte alltid vill eller har lust med att vara! Många skratt och igen kännande!

Just nu håller jag på att läsa "Berättelsen om Edgar" av David Wroblewski,som handlar om Edgar som föddes stum och hittar på ett eget teckenspråk, han växer upp på en gård där hans föräldrar föder upp hundar. En dag kommer hans farbror på besök och tryggheten på gården bryts. Efter ett tag går Edgars far bort och inget blir längre sig likt på gården.
Har inte hunnit att läsa så mycket i boken ännu, men det jag har läst har varit bra och fängslande!


Helt klart läsvärda böcker! Har du inte läst dem så gör det! (tycker jag)

Har du något tips på en bra bok? Nu har jag inte så många på hög längre... och hösten och vintern är lååång!

Ha det gott!
Lev och Njut!
Kram

Kommentarer
Postat av: Carina kompis

Jag älskar också hundraåringen, så tack för tipset på Ullared!

Imorgon fredag är min sista semesterdag och jag måste ta vara på varje sekund.



Kram

2010-08-12 @ 21:50:09
URL: http://yazmina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0