Snörvel snörvel...

... Host host o nys..... Jag har blivit förkyld!!!! Vill inte detta, har inte tid! Vaknade i går morses och var jätte snörvlig, nyste och hostade om vart annat! Inte kul :( Destutom tror jag att jag vet vem som smittade mig! Hmm...var nämligen på ett möte här omdagen och då satt denna "person" där och hostade och snörvlade rakt ut! Jag försökte att på ett fint sätt vända mig bort, sätta haden för min näsa mun, så att bacillerna inte skulle komma till mig! Men det hjälpte visst inte! Så igår blev det Echinagard varannan timme och på kvällen te med rom i, allt för att minska förkylningen! Tur att jag sitter för mig själv på jobbet, så behöver inte jag smitta någon!

I fredags, var jag, Pannan och SaraFia med på tacoskväll hos Kärleken. Han och Micke brukar ha detta varannan fredag, den helgen som dom har sina barn, men denna gången fick vi vara med!! Spännande spännande.... eftersom man har hört talats så mycket om detta. Massor av tacos, tillbehör och såser, själv är jag inte så förtjust i detta, men äter det. Alla andra åt rejält o "gluffsade" i sig!


Tacoskväll!

Annars har helgen gått alldeles för fort som vanligt! Har fått städat, en rejäl storstädning, hemma, det känns jätteskönt. Ut med alla mattor, kuddar och filtar,dammtorkade,svabbade golven och allt annat som hör till! Så nu är det sååå fint och känns så härligt att vara hemma :) Sen är det alltid kul att "piffa" till det efteråt med blommor, ljus och annat tevligt!

Lägger även in lite bilder på världens goaste katt...TussAnsgar, från början var det ju sagt att det skulle vara en tjej= Tuss men sen upptäckte vi att det förmodligen var en kille= Ansgar och eftersom vi inte vet 100% så blir det TussAnsgar! "Den" är så häftig när den får sina "fnatt" och rusar runt i hela lägenheten!!
Här om dagen försökte den att "döda" en gardin??!! Har aldrig sett någon försöka med detta tidigare.....men det så kul ut!


Visst är den gosig?

En trött TussAnsgar.

För övrigt blir det en lugn dag idag, får hoppa min spinning träning i kväll, trist! Men jag vill ju bli bättre från förkylningen och inte missa morgonträningen på onsdag! Det får bli en promenad i kväll i stället!

Ha en bra måndag, början på en ny härlig vecka!!
Kram


Kommentarer
Postat av: Kicki

Krya på dig nu o glöm inte raggisarna så du e varm om fötterna. Varmt the med honung o lite rom kan inte skada :-). KRAM!!

2009-08-25 @ 07:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0