Resdag

Så äntligen är jag framme på min älskade ö, Gotland!! Känns som om vi, SaraFia och jag, har varit på resande fot hela dagen. Vi körde hemmifrån strack efter kl 11 idag på fm. Jag ville ha gott om tid om det var så att det var mycket trafik...och det var det men åt andra hållet som tur var! Vi skulle åka med båten från Grankullavik, på Öland. Tid vis så stod trafiken stilla och det var flera mils köer!! men som sagt, det var åt andra hållet!
Vi hade gott om tid så vi hann att stanna hos Storalillasyster och ta en kopp te innan vi fortsatte till båten.



                               
Bilkö från Öland                   Koncenraiton på hög nivå?!!         Kameler på Öland???

Det "gungade" bara lite när vi åkte över. Det bästa med att åka från öland är att det bara tar 2 timmar! Precis lagom.
Vi hade med oss lita mack fika, men jag var proppmätt efter att vi hade ätit varsin Whoppermeal på vägen upp, så det blev bara ytterligare en kopp te... sen satt vi och läste våra böcker och åt segaråttor!! mums!

När vi körde av båte så var det grått GRÅTT och GRÅTT!! Kundel lika väl tro att det var november månad och inte juli??!!
Men vi har ialla fall varit ute och gått en runda nu i kväll i regnet och blåsten,typ halv storm!! De va skönt efter att ha suttit nästan hela dagen.

Nu är det dax att krypa ner i bingen, det är ju en ny dag i morgon med nya äventyr! (oj va det lät...??)
Go natt o sov gott!
Kram

Ps. VI blev så glada att nätet fungerade, det är inte alltid att det gör det här på landet...så vi kan fortsätta att kommunisera med omvärlden!!

Kommentarer
Postat av: Magda

Det har varit fint väder hela förra veckan på Gotland. Vi kom precis kommit hem därifrån. Tog färjan från Visby till Oskarshamn idag. Det blir nog bättre hos er om det inte redan är det nu!!!

2009-07-20 @ 17:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0