Inte min dag idag!!!

Just nu: Suck!! det har varit en riktig jobbig morgon idag!! Vaknade i o för sig utvilad o allt kändes bra......men sen började det!!! När jag står o målar ögonen så går spetsen av på eyeliner pennan jag försöker skruva upp men upptäcker att den är SLUT!  Där står jag med bara ena ögat målat!! Letar febrilt i sminkväskan efter en annan penna....men inte då! försöker att sudda ut det jag har målat, det syns inte så väl för de ögat som är omålat är det som är under min lugg!
Sen är det bara att plocka ihop sig för att gå till jobbet, springer o stirrar efter mina grejer o kör fingret/naglen rakt in i dörrposten, hela nageln gårr av!!! Just nu är mina naglar jättedåliga o jag har försökt att få lite fason på dem, så nu har jag ännu en nagel som går ända ner till fingertoppen! Tycker att jag känner mig jätte handikappad att inte ha någon längd på naglarna!!!

I går: Var jag ute o gick en runda efter jobbet med min bästa vän Kicki, det var ett sånt härligt väder! Skönt att få "gå av sig"  när man suttit en hel dag. Lite senare skulle jag ut o hämta yngsta dottern i Tjugosjö by!!! Typ världens ände, mitt i skogen!! Jag hade fått vägen dit förklarad för mig o jag hittade til själva byn, men sen??? Jag körde "vilse" det var ju en massa små vägar hit o dit!! Fick ringa dottern o säga att jag inte visste vart jag var!! Men det ordnade sig, jag fick vägledning o hamnade rätt!! så nästa gång vet jag vart jag ska o hamnar rätt med en gång!!

I morgon: Ska vi, Jag, Uffe,Micke o Kicki cykla Rottnen runt!! En runda på ca 4 mil. Det ska bli kul! Det kommer ju inte bara att vara vi som cyklar eftersom detta är något som gått ut i hela kommunen. Vi ska ha med baguetter lite vin o annat gott!! Återkommer mer med detta i morgon!!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Nice :-).... ser fram emot vår cykelrunda i morgon, jag ska prata med väderguden så vi får lite sol o värme.

2009-05-20 @ 08:48:08
Postat av: Carina

Alla dagar är inte lyckodagar...

Lycka till med cyklingen och utväxten av naglarna ;)

Vi far till stugan och myser!

Åh, vad jag längtar efter ledigheten!!!!

2009-05-20 @ 12:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0