Tillbaks i verkligheten...

Det gick fort att komma in i verkligheten igen! så där typ 1 dag eller nått? Men jag har haft en kanon vecka i solen, värmen och lata dagar på stranden! Tänk att bara få vakna, titta ut genom fönstret och se att himlen är blå och solen skiner! man blir sååå glad :)
Vi började varje morgon med en morgonpromenad ca 1tim, gick mot hamnen och gamla delen av Alanya, upp i dom smala gränderna och bort från alla turist stråken. Hittade förövrigt ett litet "fik" där vi stannade till och tog en kopp turkiskt äppelte varje morgon!

!
Alanya och lite av den "gamla" delen


Jättefin utsikt hade vi när vi drack vårt te!


Det mysiga lilla "fiket"!

När vi kommit hem så var det dax för "riktig" frukost på ballkongen innan vi gick till stranden....


Frukost på ballkongen

Varje morgon tog vi även en liten kork med wiskey, mest för att det skulle vara "bra för magen" men jag tycker verkligen INTE om wiskey, utan jag såg det endast som medicin!!

  
Som det framgår av bilderna så tycker jag inte att detta är gott!!!

Efter detta så var det stranden som gällde...... bara ligga i solstolen och ha det bra. Det enda vi funderade på var om man skulle sola rygg eller mage eller om vi var hungriga! :)


Åhhh...så härligt att ligga i solen och bara va!


"Våran" strand i Alanya.

På kvällarna gick vi ut och tog en drink, åt och shoppade. Fanns mycket man ville ha!! Sen var det ju roligt att bara sitta och titta på allt folk och "göra liv" åt dessa! Något som jag tycker är jättekul! Ha ha ... kanske låter knasigt? men jag börjar bli riktigt bra på det nu!

   
Drinkar i baren, god mat och turkisk "förrätt", typ pizzabotten och 2st såser till. Jättegott!

Som sagt och som ni ser har vi haft det KANON HÄRLIGT hela veckan! Men nu är det vardag igen, ganska skönt det oxå! Borta bra men hemma bäst?!
Det var iallafall härligt att komma hem och träffa Kärleken och "barnen" alla 3 var hemma ihelgen! så jag fick
verkligen rå om dem, synd bara att tiden gick så fort!

Ha det bäst i höstrusket!
Kram


Kommentarer
Postat av: Kicki

Härligt härligt o ha detta att se tillbaka på när snön viner utanför fönsterna...

2009-10-13 @ 09:26:35
Postat av: Carina kompis

Välkommen hem till hösten och nordanvindarna!

2009-10-13 @ 10:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0