Mina naglar

Igår var jag som sagt på manikyr, detta är så skönt (enl mig) att få sitta och bli ompysslad med sina naglar! Varför har jag inte gjort detta tidigare, har ju bara tänkt men aldrig kommit till skott!
Jag kommer dit, får tvätta av naglarna med en mjuk nagelborste. Sen sätter jag mig vid bordet och räcker fram händerna, Annelie (hon som fixar naglarna heter så) kolar på dem och börjar sedan att ojla in dem och sen "karvar" eller skrapar, hon bort typ "död yta" från naglarna och jämnar till nagelbanden. Sen börjar själva klippandet och filandet.... Det är ju nu som naglarna formas. Jag bad henne att fila ner mina naglarna ordentligt eftersom dom är så dåliga och bara delar sig och hoppas att det ska bli bättre när dom växer upp igen? när detta är gjort så får jag välja ett lack, och detta är det absolut svåraste! Tror att det är närmare 50 olika färger och nyanser. Sen blir det underlack, nagelack och överlack! Och man har världens, nästan iallafalla, finaste naglar!! Allt detta för 130kr!!
Beställde en ny tid redan igår, så om 3v gör jag om hela proseduren igen! Härligt!




Var även och tränade i går!! Härligt! Jag körde lite på crosstrainern och löpbandet, det kändes helt ok. Pannan var med och passade på att styrka lite och tog även en "sväng" på löpbandet!

Ikväll blir det bio "Flickan som lekte med elden" tillsammans med Kärleken, Pannan och Emil. Hoppas på att den är lika bra som 1:an och som boken? Av Stieg Larssons "Milleniumböcker" så tycker jag att 2:an var mest spännande.... Återkommer med detta.

Idag är det lite höst ruskigt ute! fast jag kan tycka att det är lite mysigt! :) Tänder en massa ljus nu på kvällarna, det är så mysigt och ombonat!

Ha en underbar dag idag, och var rädd om dej!
Kram

Kommentarer
Postat av: Carina kompis

Halloj!

Jag vill också bli ompysslad...min naglar är fula som fågelskrämmor. Vart går du för att få dom så där fina, salong i Hovmantorp? När vill du ha din höstklapp?

2009-09-22 @ 09:42:22
Postat av: SaraFia

Åh, jag tycker att bion var jättebra, men jag vet ju inte hur mycket den följer boken såatte! ;D

2009-09-22 @ 11:29:10
URL: http://cheaapo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0