Färdig

Söndag kväll och jag är verkligen jätte trött! men det är faktiskt tillåtet att vara det då. Har verkligen "hållt i gång" hela helgen, inte med att partaya (det blir nästa helg :) ) utan att måla om här hemma! och det blev verkligen jätte bra, är kanon nöjd! :)
Jag började ju i fredags med at plocka undan, spackla och slipa målade första strykningen. När jag var färdig med det så var det dax att fixa lite käk, räkgryta och ett glas rosé vin till det. Kärleken kom och hade med sig en bukett med röda rosor...det va ju den 12:e i fredags!


En stor bukett med rosor som jag fick av Kärleken! <3

Lördagsmorgonen började som den brukar, med en runda ner till bageriet sen hem o fixa frukost och lyssna på "Ring så spelar vi", då är det verkligen lördag! Härligt!
Sen var det dax att sätta i gång att måla igen. Kärleken hjälpte mig så det gick undan...ända tills färgen tog slut! och vi hade 1 1/2 vägg kvar att måla! Det var bara att åka in till stan och köpa mer!


Tack för all hjälp i helgen!


Förstår inte att jag alltid ska kladda så?

På kvällen var Kicki o Micke här och vi tittade på finalen på melodifestivalen, och hade lite röstning om vilken låt vi trodde skulle vinna... ingen gissade rätt! Själv tippade Salem som 1:a.

Och idag söndag så har vi gjort det sista och jag har ställt tillbaka möbler "fixat o donat", och nu märker jag att jag har en massa grejer som jag inte vill ha in i rummet igen? Va tusan ska jag göra av dem?? Nu står dom kvar i matsalen och tar plats! ja ja, tur att jag har 2 stora förråd...men dom är redan ganska fulla med bråte!


Hittade lite annat "bråte" som jag tog fram o fixade till.

Ska ta några bilder i dagsljus på mitt "nya" tv-rum, som jag är sååå nöjd med. Nästa helg blir det troligen sovrummets tur att målas om?

I morgon är det måndag, första dagen på en orörd vecka! Få se vad denna vecka har att bjuda på?

Ha en underbar kväll och morgondag!
Lev här och NU!
Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0