Så typiskt mig!

Nu har vi kommit hem från Sara och Västerås. Resan i sig var ju som alltid när man åker med SJ ett litet äventyr! För när vi är på Centralen och ska kolla vartifrån vårat tåg går, så står det att det är inställt!! *suck* det är bara att bege sig till kundtjänsten o kolla när nästa tåg går. Vi hade tur för det gick ett nästan när vi skulle åkt från början? Och dessutom fick vi åka 1:a klass....nästan hela vägen till Alvesta. Men sista bite var vi tvugna att byta platser men fick varsin sittplats även sista biten. När vi kom till Alvesta så var vårat tåg lite försenat och eftersom vi skulle med ett annat tåg så blev det lite stressigt! Vilket resulterade i att jag GLÖMMER MIN HANDVÄSKA!!! Detta upptäcker jag precis när vi kommit på det andra tåget och det första tåget börjar rulla vidare mot Malmö....... *suck*

Jag får tag på en tågvärdinna som hjälper att kontakta det andra tåget för att kolla om dom hittar väskan....utan resultat! :(
Så det första jag får göra när jag komer hem är att spärra alla kort o mobil, sen kommer jag på att jag även hade min kamera i väskan!

Men! nu för en liten stund sedan ringde det en tågvärdinna hit hem och sa att hon hade min väska!!! Så himmla lättad jag blev! :) Det kanske trots allt finns någon "där uppe"?? ha ha...
Så nu blir det en tripp till Alvesta i morgon för att återfå min väska, annars hade jag fått hämta den i Malmö eller Stockholm och fått lösa ut den! Så då är Alvesta ingenting! ha ha...

Kramar från en lättad "virrehöna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0